Döbbenetes statisztikák a magyar utakról

2025. május 05. 06:19

Halálutakról számol be az Eurostat – a legrosszabb helyzet azonban nem Kelet-, hanem Nyugat-Európában van.

2025. május 05. 06:19
null

A Pénzcentrum az Eurostat adataira támaszkodva összegyűjtötte a 2023-as év azon közúti baleseteit, amelyekben legalább egy halálos áldozat volt. Az adatokat úgy kell értelmezni, hogy hány halálos áldozat jut egymillió lakosra – teszik hozzá.

Magyarország a listán a 19. helyen áll, 472-es értékkel, míg Horvátországban ez a szám 274, Ausztriában pedig 402 volt.

A nyugat-európai országoknál a legrosszabb a helyzet: 

a lista végén Németország (2839), Olaszország (3039) és Franciaország (3154) szerepel – vagyis itt jut a legtöbb halálos áldozat egymillió lakosra.

A Magyar Autóklub statisztikái szerint bár európai összevetésben nem vagyunk a legrosszabbak között, a Covid-időszak visszaesése után

ismét emelkedik a halálos balesetek száma Magyarországon.

Hangsúlyozzák: idén február végéig már 66 halálos kimenetelű közúti baleset történt, ami meghaladja a 2023-as egész éves adatot (65). 2024-ben ez a szám 50 volt. Riasztó a helyzet halálozások terén is: míg a tavalyi, 2024-es év itt is jó statisztikákat mutat, addig 

idén, szintén az első két hónap végére elérte a hetvenhat főt, ami egyedül több, mint 2019 óta akármelyik évben összesen.

A KSH vármegyei összesítése szerint a legtöbb közlekedési baleset tavaly Budapesten történt –

minden ötödik baleset a fővárosban volt.

A legkevesebb balesetet Tolna és Nógrád vármegyékben regisztrálták.

A legkevesebb halálos áldozattal járó közúti baleset 2023-ban az alábbi országokban történt:

Liechtenstein: 0
Izland: 8
Málta: 16
Luxemburg: 26
Ciprus: 34
Észtország: 56
Szlovénia: 82
Norvégia: 110
Lettország: 142
Litvánia: 160

Nyitókép: Baranya Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

 

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sanyi72
2025. május 05. 19:26
Ahhoz képest, hogy nálunk bolgár, meg román cigány hordák száguldoznak, elég jól állunk.
nempolitizalok-0
2025. május 05. 15:07 Szerkesztve
Nálunk a fővárosi utak hihetetlenül szarok. Az egész útkarbantartást egy állami cégnek kellene intéznie. A jelenlegi helyzet jelenleg, osztályozva: Országos kezelésű utak - 4 fővárosi utak - 2 kerületi utak - 1 Budapesten utáljára Tarlós foglalkozott komolyan az utakkal. Karácsonyék max. kátyúznak, azt is szarul. Ha az állam intézné az utak fejlesztését és karbantartását totózni sem kellene melyik út kié és az útépítő gépparkot is lehetne komolyabban fejleszteni.
Swansea2688
2025. május 05. 13:41
A cím helyesen inkább úgy hangzana: "Döbbenetes marhaságokat írunk a statisztikákból, mert nem tudjuk/akarjuk őket helyesen értelmezni". Most komolyan, erre a Mandinerre fizessek elő, amely tele van hazugságokkal, ferdítésekkel, a helyesírási hibákról, magyartalanságokról, tárgyi tévedésekről, a tönkretett, ocsmány külcsínről és kommentfelületről már nem is beszélve? Egy igényes, tárgyilagos, szükség esetén kellően kormánykritikus lapra esetleg áldoznék, erre a béna, origósodó propagandaszócsőre biztosan nem.
masikhozzaszolo
2025. május 05. 10:10
Mivel osztunk? Egy ország lakosságával? Benne józsi bácsi, aki biciklire sem tud felülni, otthon ül a kiskapuban? Vagy a ténylegesen közlekedő autók számával, autós balesetnél? Vagy megnézzük mennyi baleset volt 50 éve, és az alapján ma már a forgalom, autószám közlekedők száma szerint nem10 millióan kéne lennünk, hanem csak néhányan? És vegyük figyelembe a napi hatást, ha éppen a délutáni 5 órai dugóban ül mindenki és éppen nem megy sehova, akkor a rosszullétek számát is nézzük? Vagy megnézzük a forgalom nagyságát, és azzal osztunk? A menés kockázata.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!